ENEL a ajuns la 2 milioane de clienți concurențiali, în pofida pierderilor înregistrate pe segmentul de furnizare
- Detalii
- Publicat în 30 May 2019
- Scris de Florin Rusu
Reintroducerii prețului reglementat pentru consumatorii casnici și majorarea prețului energiei pe bursă ca urmare a obligării producătorilor să vândă furnizorilor energie la cost de producție plus un profit de 5%, nu l-a descurajat pe unul dintre furnizori să-și majoreze portofoliul de clienți pe piața concurențială. Astfel, Enel, prin cele 2 companii de furnizare, Enel Energie și Enel Energie Muntenia, a anunțat miercuri atingerea numărului de două millioane de clienţi rezidenţiali pe piața concurențială de furnizare de electricitate.
La finalul lunii ianuarie, potrivit datelor Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), numărul de clienți cansici alimentați în regim concurențial era de 2,2 milioane.
Dublarea numărului de clienți de pe piața concurențială a avut prețul său. Potrivit ultimului raport trimestrial al grupului Enel, în România, evoluția ascendentă a prețurilor de pe OPCOM a condus la o creștere a cheltuielilor cu achiziția de energie și, implicit la o reducere considerabilă a profitului înaintea cheltuielilor cu taxele, dobânzile și amortizarea (EBITDA) de la 45 de milioane de euro în primele 3 luni ale anului trecut la 22 milioane în perioada ianuarie-martie 2019.
Dacă sunt scăzute cheltuielile cu dobânzile și cu amortizarea, rezultă că ENEL a înregistrat o pierdere de 9 milioane de euro în România, față de un EBIT de 11 milioane de euro în primul trimestru al anului trecut. Pierderea provine din activitatea de furnizare, de 25 milioane de euro (față de un profit de 3 milioane în primele trei luni din 2018), compensată de o apreciere a veniturilor din activitatea de producție de energie regenerabilă de la 12 la 20 de milioane euro.
Cu alte cuvinte, ofertele făcute consumatorilor casnici pentru a-i atrage pe piața concurențială se situează probabil sub costul cu achiziția energiei livrate acestora.
,,Dublarea numărului de clienți de pe piața concurențială în mai puțin de un an reprezintă un moment important în viața companiei noastre. Am reușit să confirmăm încă o dată că suntem furnizorul preferat de români pe această piață și că strategia noastră de a-i plasa în centrul preocupărilor noastre prin oferte personalizate, care răspund nevoilor lor de consum, a fost una de succes. Am continuat să inovăm pentru a simplifica viața clienților noștri prin oferirea unor servicii cu valoare adăugată, într-un parteneriat pe termen lung, devenind un furnizor integrat de servicii de utilităţi,” a declarat Michele Abbate, Director General Enel Energie și Enel Energie Muntenia.
Companiile de furnizare ale grupului Enel în România au intrat, de asemenea, pe piața locală de furnizare de gaze naturale pentru consumatorii casnici . Această mișcare strategică a permis companiei să creeze pachete avantajoase pentru furnizarea de gaze naturale și energie electrică, oferind prețuri preferențiale și accesibile celor care aleg Enel ca furnizor principal pentru ambele servicii.
Compania s-a concentrat și asupra zonei serviciilor cu valoare adăugată, având oferte speciale precum Enel Asistență, Enel Asistență+ pentru electricitate și Enel Asistență Gaz și Enel Asistență Gaz+ pentru gaze naturale. Clienții beneficiază astfel de pachete de asistență tehnică pentru instalațiile interioare de utilizarea gazelor și electricității, reparații de lăcătușerie, reparații ale instalațiilor de încălzire a apei, verificare tehnică a instalației de gaz, intervenții de urgență la instalația de gaz și centrala termică, printr-o rețea de firme specializate, administrată de o companie partener a ENEL, EuropAssistance.