Vânzările MOL România - impulsionate de achiționarea rețelei AGIP
- Detalii
- Publicat în 06 November 2015
- Scris de Florin Rusu
Achiziționarea de către MOL a rețelei de stații AGIP (de la ENI) și prețul redus al benzinei și motorinei, ca urmare a prăbușirii prețului petrolului au influențat pozitiv vânzările de retail ale Grupului MOL în România, care au crescut cu 21% în volum în trimestrul al treilea. Creșterea este mai accelerată decât cea înregistrată pe primele nouă luni ale anului, de 16%.
Volumele vânzărilor de retail (benzină, motorină, lubrifianți și GPL) s-au situat la 166 kilotone (kt) în perioada iulie-septembrie 2015, comparativ cu 137 kt în intervalul corespunzător al anului anterior. În primele nouă luni ale acestui an, volumul vânzărilor retail a fost de 433 kt, în urcare de la 373 kt în aceeași perioadă din 2014.
În structura vânzărilor de carburanți, motorina rămâne dominantă. Vânzările de motorină au urcat cu 14% în volum în primele 9 luni, la 309 kt, respectiv cu 19% în al treilea trimestru, la 118 kt. În ceea ce privește benzina, volumul vânzărilor a fost de 112 kt în perioada ianuarie-septembrie 2015, în urcare cu 17%, în timp ce volumele din trimestrul trei s-au situat la 43 kt, în creștere cu 23%.
Pe ansamblul Grupului MOL, volumul vânzărilor retail a urcat cu 10% în primele nouă luni, la 2,903 kt, ca urmare a cresterii cererii de carburanți în regiunea Europei Centrale și de Est. Grupul a înregistrat în trimestrul al treilea cel mai bun rezultat trimestrial din istorie, cu un profit operațional de 708 milioane dolari.
Grupul MOL a intrat pe piața românească în 1995. Compania și-a extins rețeaua de benzinării la circa 200 de stații la începutul acestui an, ca urmare a unei achiziții, și reprezintă unul dintre cei mai importanți furnizori de carburanți, soluții pentru flote, bitum și produse petrochimice.
În prezent, companiile MOL România și MOL Retail Comerț (fosta companie Eni România) funcționează armonizat din punct de vedere al intereselor de afaceri și urmează să fuzioneze la o data ulterioară. Pe lângă această achiziție, rețeaua MOL România va a anunțat deschiderea a altor 12 stații, într-un ritm similar celui de anul trecut. 8 dintre noile stații care vor fi deschise în acest an sunt amplasate pe noile segmente ale autostrăzii Sibiu – Nădlac, ca urmare a licitației organizate de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale.