Energy Report

Resursele Inseamna Putere

Thu11212024

Last updateSun, 17 Nov 2024 1pm

Romana English
Back Home Preturi Benzina Stiri Preturi Benzina Preturi Motorina Noi ieftiniri la carburanți. Prețul motorinei a căzut sub 8,5 lei/l, cel mai redus nivel al ultimelor 3 luni

Noi ieftiniri la carburanți. Prețul motorinei a căzut sub 8,5 lei/l, cel mai redus nivel al ultimelor 3 luni

Prețul motorinei a coborât în stațiile Petrom sub pragul de 8,5 lei/l, cel mai redus nivel din ultimele 3 luni, în urma ieftinirilor cu 5 bani/l efectuate miercuri la ambele tipuri de carburanți de liderul pieței de distribuție de carburanți autohtone, OMV Petrom.

Dacă pe 27 aprilie, un litru de motorină standard costa în stațiile Petrom 8,5-8,51 lei, pe 27 iulie, în principal în urma aplicării reducerii de 50 de bani/l convenită de guvern și companii și a deprecierii cotațiilor internaționale ale petrolului, prețul motorinei în aceleași stații era de 8,46-8,49 lei/l.

În mai puțin de 10 zile, prețul carburanților la pompă s-a redus cu 20 de bani/l.

Ca urmare a ieftinirii de miercuri, un litru de benzină standard costa 7,78-7,85 lei/l, apropiat de nivelul înregistrat pe 4 mai.

OMV Petrom a redus prețul carburanților cu 5 bani și în stațiile OMV, unde în prezent un litru de benzină costă 7,9-7,93 lei, iar unul de motorină 8,54-8,57 lei.

Ieftiniri de 4 bani pe litru a efectuat miercuri și MOL, prețul benzinei standard coborând la 7,90-7,96 lei, iar ce al motorinei standard, la 8,54-8,61 lei.

Preţurile petrolului au fost sub presiune de la jumătatea lunii iunie, ca urmare a riscurilor crescânde de recesiune globală, determinate de înăsprirea a politicilor monetare.

Administraţia SUA intenţionează să impună un plan de plafonare a preţurilor ţiţeiului rusesc, dar viceprim-ministrul rus Alexander Novak a avertizat că Moscova nu va exporta petrol dacă preţul este plafonat sub costurile de producţie.

Până recent, situaţia pe piaţa carburanţilor a fost tensionată din regiune, unde cererea de combustibili este alimentată de cea din Ucraina, iar oferta afectată de închiderea a celor mai importante rafinării din zonă, cea temporară a MOL, din Ungaria, cu o capacitate anuală de 8 milioane tone, şi cea de durată a OMV de lângă Viena, cu o capacitate de procesare de 10 milioane tone anual, de 2,5 ori peste cea a Petrobrazi (rafinăria deţinută de OMV în România).

Funcţionarea rafinăriei austriece la 20% din capacitate până în luna septembrie va aduce pierderi de 200 de milioane euro companiei austriece.

Guvernul austriac a decis să apeleze încă o dată la rezervele strategice pentru a evita o penurie. Importul de carburanţi, inclusiv din România, nu au fost suficiente pentru ca mai multe staţii din Austria să nu rămână fără motorină în urma accidentului de la începutul lunii iunie, în urma căruia 80% din capacitatea de procesare a rafinăriei Schwechat a devenit indisponibilă cel puţin până în luna septembrie.

În ultima lună, staţiile din Viena au fost alimentate inclusiv cu carburanţi aduşi pe Rin şi Dunăre din portul olandez Rotterdam, importurile din estul Austriei fiind afectate de situaţia tensionată de pe piaţa ungară, unde cererea este susţinută de plafonarea preţului, iar oferta diminuată de oprirea rafinăriei Dunărea. Barjele cu carburanţi destinaţi pieţei austriece au parcurs astfel peste 1500 km, pe Rin şi Dunăre.

Tag Cloud