Efectele scandalului Volkswagen în Franța: Segolene Royal vrea să majoreze taxele pe motorină, "verzii" vor să interzică de tot mașinile pe diesel
- Detalii
- Publicat în 05 October 2015
Ministrul Energiei, Ecologiei și Dezvoltării Sustenabile din Franța, Segolene Royal, a declarat, la un post francez de televiziune, că guvernul de la Paris ia în calcul majorarea taxelor pe motorină, ca urmare a scandalului legat de trucarea de către Volkswagen a rezultatelor la testele privind emisiile poluante la care au fost supuse mașinile diesel produse de grupul german.
"Într-o bună zi va trebuie să terminăm cu motorina", a declarat Segolene Royal, la postul de televiziune France 5, citat de La Tribune.
Ea a adăugat că subiectul majorării taxelor pe motorină este în atenția guvernului de la Paris și vor avea loc întâlniri ale miniștrilor special dedicate acestui subiect în cadrul dezbaterilor pe marginea legii finanțelor publice.
"Este nevoie de un program pe 5 ani, avantajul fiscal al motorinei trebuie eliminat gradual în 5 ani. Măsurile fiscale trebuie coroborate cu majorarea subvențiilor de stat pentru achiziționarea de mașini cu nivel redus de emisii poluante", a mai spus ministrul socialist.
Cu câteva zile înainte, Emanuelle Cosse, secretarul general al partidului ecologist francez Europe Écologie Les Verts, parteneri ai socialiștilor în coaliția de guvernare, a declarat că partidul susține interzicerea totală a mașinilor pe motorină până în 2025. Și Cosse a cerut eliminarea în 5 ani a avantajelor fiscale de care se bucură în prezent dieselul.
"Majorarea taxelor pe motorină, prin eliminarea actualului stimulent fiscal pentru diesel, va aduce în plus la buget 7 miliarde euro, bani care trebuie alocați pentru subvenții acordate populației pentru cumpărarea de mașini mai ecologice", a spus Emanuelle Cosse.
Grupul Volkswagen este implicat într-un scandal uriaș privind nerespectarea standardelor de mediu, după ce EPA (agenția de mediu din SUA) a acuzat Volkswagen că a utilizat un soft special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze în cazul a 482.000 de vehicule diesel vândute în SUA.
Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții Volkwagen, care au arătat că dispozitivul menționat de EPA a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa. Dezvăluirile grupului german au condus la demisia directorului general al Volkswagen, Martin Winterkorn și lansarea unor investigații în diferite țări.