Energy Report

Resursele Inseamna Putere

Fri03292024

Last updateThu, 14 Mar 2024 9am

Romana English
Back Home Petrol si Gaze Stiri Petrol si Gaze Rafinare si Marketing Studiu: Etanolul din combustibili poate duce la defectarea masinii in trafic

Studiu: Etanolul din combustibili poate duce la defectarea masinii in trafic

20130130 - Etanol defecteaza masini

Companiile auto americane s-au aliat cu cele petroliere intr-o campanie desfasurata impotriva utilizarii etanolului in combustibili, marti cele doua industrii publicand un raport care concluzioneaza ca procentul de etanol este responsabil pentru mai multe defectiuni suferite de masini in timpul traficului.

Producatorii de etanol, aflati oricum sub o presiune politica din ce in ce mai accentuata, au ripostat, ei sustinand, potrivit Wall Street Journal (Auto, Oil Companies Target Ethanol), ca raportul este partinitor si ca defectiunile sunt legate de componente autovehiculelor si nu de componenta combusibilului folosit.

Lobby pro-etanol

Pana in prezent, doar un numar limitat de benzinarii din SUA ofera spre comercializare E15, un tip de benzina care contine 15% etanol, cu 5% mai mult decat cantitatea standard impusa pana in prezent de legislatia federala, de 10%. Producatorii de etanol au desfasurat cu succes pana in prezent un lobby consistent, prin care au convins guvernul federal sa impuna comercializarea E15, insa in ultimul timp demersurile lor au fost intampinate cu un scepticism din ce in ce mai ridicat.

Pericol de congestionare a traficului

Un studiu realizat de un Consiliu de Cercetare coordonata, sustinut printre altii de Ford Motor Co., Honda Motor Co. si Toyota Motor Corp., a relevat faptul ca testele efectuate arata ca E15 cauzeaza erori in citirea de catre calculatorul automobilului a nivelului combustibilului din rezervor si primirea de alerte referitoare la functionalitatea motorului. Testele au fost efectuate pe cinci dintre cele mai populare modele de masini comercializate in SUA, printre are Ford Ranger si Nissan Altima.

In cel mai pesimist scenariu, aceste defectiuni pot conduce la blocarea functionalitatii autovehiculului si ar putea cauza congestionari pe drumurile si autostrazile extrem de circulate, lasand consumatorii in asteptarea service-ului pe marginea drumului, sustine Robert Greco, director al Institutului Petrolier American.

De asemenea, afirma Greco, in cel putin unul dintre teste, procentul ridicat de etanol a dus la inghetarea combustibilului in rezervor, benzina nemaiputand ajunge astfel la motor.

Batalia se muta in Congres si la Curtea Suprema

Growth Energy, un ONG pro-etanol, a declarat ca producatorii de combustibili si cei auto au propria lor agenda politica, ca si cum decizia de introducere a E15 ar fi fost una dictata de consumatori si nu de puterea executiva de la Washington. Agentia americana de Protectie a Mediului (EPA) a aprobat utilizarea E15 in cazul autovehiculelor si camioanelor de dimensiuni reduse produse dupa 2001. Producatorii auto au avertizat in repetate randuri in legatura cu utilizarea E15 la masinile mai vechi. Cu toate acestea, Ford si General Motors Co. sustin ca utilizarea E15 pe flotele produse de ei in 2013 n-ar rebui sa creeze nicio problema.

Inca de anul trecut, Institutul Petrolier American a cerut Congresului abrogarea actelor normative adoptate in 2005 si 2007, prin care proprietarii de rafinarii sunt obligati sa amestece in benzina miliarde de galoane de etanol in fiecare an, fara a tine cont de cererea exprimata de consumatori pe piata libera.

"In momentul in care Congresul a adoptat aceasta lege, nu a stiut ce probleme colaterale creeaza”, sustine Robert Greco. Numai pentru 2013, EPA impune utilizarea a numai putin de 14 miliarde de galoane de biocombustibili de catre rafinatori.

De altfel, in urma respingerii de catre o curte de apel a plangerii lor impotriva obligativitatii utilitatii E15, producatorii auto si companiile de rafinare ameninta guvernul cu prezentarea cazului in fata Curtii Supreme.

Tag Cloud