Nextebank nu poate închide 4 sedii fără “aprobarea” Petrom
- Detalii
- Publicat în 16 December 2013
Nextebank, banca grupului MKB din Ungaria, şi-a înjumătăţit prezenţa teritorială în România prin reducerea numărului de sucursale şi de puncte de lucru. Dacă însă asupra deciziilor de închidere, un client simplu al băncii nu are niciun cuvânt de spus, anumiţi clienţi importanţi ai băncilor pot schimba strategia instituţiilor bancare.
Aşa se face că dacă în vară, banca a luat decizia să închidă 23 de sucursale şi patru puncte de lucru, în urmă cu trei luni, banca a revenit, cel puţin temporar, asupra deciziei. Morivul? Identificarea “unei soluţii care satisfacă interesele clienţilor Băncii (angajaţi ai grupului Petrom) şi pe cele ale potenţialului cumpărător al pachetului majoritar de acţiunni la capitalul social al Nextebank SA”, se arată într-o hotătâre a băncii.
Unităţile “salvate” temporar de la închidere sunt sucursalele din Bistriţa şi Bacău precum şi punctele de lucru Moineşti şi Marghita.
Mai precis, aceste unităţi nu se supun planului tehnico – economic final precum celelalte unităţi închise şi care, se pare că nu au intrat în contradicţie cu interesele vreunui client important.
Ungurii de la MKB caută cumpărător pentru această bancă de aproape doi ani şi speră ca printr-o restructurare să fie mai atractivă. Asta după ce, în primăvară, o tentativă de vânzare a băncii nu a avut succes