Studiu de fezabilitate: cel de-al treilea pod peste Dunăre va costa 200-270 mil. de euro
- Detalii
- Publicat în 19 August 2014
- Scris de Florin Rusu
Construcția celui de-al treilea pod peste Dunăre, menit a atenua traficul de pe podurile existente, Giurgiu-Ruse și Calafat-Vidin, va costa între 200 și 270 de milioane de euro, potrivit unui studiu de fezabilitate realizat de compania românească Transproekt 2001 și prezentat de ministerul bulgar al Dezvoltării Regionale.
Locația exactă a noului pod va fi decisă în următoarele două luni, susține publicația bulgară Novinite.
În prezent, podul de la Giurgiu-Ruse este tranzitat zilnic de 1000 de TIR-uri, în timp ce cel de la Calafat-Vidin de 500 de TIR-uri.
Elean Gagov, expert în Ministerul bulgar al Dezvoltării Regionale a precizat că, în prezent există patru opțiuni pentru construirea celui de-al treilea pod care va lega România de Bulgaria: Oriahovo–Bechet, Silistra–Călărași, Ruse–Giurgiu și Nikopol–Turnu Măgurele.
Oficialul bulgar a precizat că Transproekt 2001, companie românească angajată pentru realizarea studiilor de fezabilitate pentru cel de-al treilea pod, a prezentat trei opțiuni pentru fiecare pereche de orașe, cu excepția perechii Silistra-Călărași , unde a prezentat doar două opțiuni.
Potrivit lui Gagov, consultantul a mai sugerat și posibilitatea construirii unui tunel pe sub Dunăre, în variantele Nikopol–Turnu Măgurele și Oriahovo–Bechet, însă aceasta a fost exclusă ca urmare a majorării prețului cu aproximativ 70 de milioane de euro.
Oficialul bulgar a precizat că cele două state vor căuta să apeleze la fonduri europene pentru construcția celui de-al treilea pod peste Dunăre îndată ce vor stabili locația finală a acestuia.
Gagov a adăugat că cele două state vor să construiască cât mai multe poduri peste Dunăre, menite a conecta regiunile mai sărace de pe cele două maluri ale fluviului, cu scopul de atrage investiți, de a majora traficul și a ajuta afacerile locale să se dezvolte.