Lupta împotriva poluării, varianta chineză: 30% din guvernanți se vor plimba cu mașini electrice
- Detalii
- Publicat în 14 July 2014
- Scris de Florin Rusu
Guvernul chinez a ordonat ministerelor și instituțiilor din administrația centrală ca, până în 2016, să-și reînnoiască parcul auto și ca cel puțin 30% din autovehiculele noi achiziționate să fie mașini electrice.
Decizia guvernului asiatic reprezintă cea mai cea mai recentă măsura de luptă împotriva poluării, ajunsă la niveluri alarmante în marile metropole chineze, fiind vizată totodată și reducerea consumului de energie.
Măsura se va extinde din 2016 și la nivelul autorităților locale, susține Bloomberg.
Guvernul chinez a deci să-și intensifice susținerea acordată achiziționării de mașini electrice, piață afectată de îngrijorările legate de consum, de preț, fiabilitate și confort. Guvernul a identificat această industrie drept una strategică, menită a o ajuta să revendice rolul de lider mondial în reducerea dependenței de energie și a smog-ului, care de multe ori ajunge la niveluri periculoase de la Beijing și în alte orașe.
"Este o aspirație lăudabilă", a declarat Yang Song, analist la Barclays Plc din Hong Kong, care estimează că achizițiile publice au reprezentat mai puțin de 10 la sută din totalul vânzărilor de vehicule noi din China. "Achiziții guvernamentale nu au același ritm de creștere precum cel al consumului privat. A se baza doar pe achizițiile guvernamentale pentru atingerea acestui obiectiv va fi o provocare", susține acesta.
Săptămâna trecută, China a anunțat eliminarea unei taxe de 10% impusă la achiziționarea de mașini electrice, pe o perioadă de trei ani, începând de la 1 septembrie și până la sfârșitul anului 2017.
Acțiunile BYD Co, producătorul de automobile electrice deținut parțial de către fondul de investiți al lui Warren Buffett, Berkshire Hathaway Inc, s-au apreciat cu 3,6 procente pe bursa din Hong Kong.
Mașinile electrice pe care autoritățile centrale chineze le vor putea cumpăra vor trebui să nu coste mai mult de 180.000 de yuani (29.000 dolari), după aplicarea subvențiilor.
Organizații guvernamentale și instituții publice vor trebui să-și amenajeze spații speciale de parcare ți alimentare pentru vehiculele electrice.
Evident că, potrivit actului legislativ, oficialii chinezi vor fi trași la răspundere în cazul în care obiectivele nu sunt îndeplinite.