11% dintre români nu știu ce vor face de Revelion, 50% preferă să petreacă în familie

eon

Mai puțin de 10% dintre români vor sărbători trecerea dintre ani în localuri, aproape jumătate din populație (48%) preferând să-și petreacă Revelionul acasă, cu familia, prietenii şi rudele. 11% dintre români nu știu ce vor face de Anul Nou.

Potrivit unui studiu realizat de E.ON în opt ţări europene la sfârşitul anului 2016, doar 9% dintre români au ales să petreacă intrarea în Noul An în oraş.

Cetățenii Ungariei au un nivel similar cu cel al românilor (48%) în ceea ce privește preferința de a-și petrece Revelionul în familie. Cu toate acestea procentajul maghiarilor care au declarat că au de gând să iasă în oraş în noaptea dintre ani este dublu faţă de cel al românilor.

Și cehii și italienii preferă Revelionul alături de rude, într-un procent mai redus însă, 43%, respectiv 40%. La cealaltă extremă, doar o treime dintre germani (27%) au spus că vor sta acasă de Revelion, iar 20% dintre ei au declarat că vor petrece în oraş.

Dar cum se vor distra europenii de Revelion? “În proporţii apropiate (33%, respectiv 30%), cehii şi românii spun că vor urmări programele de la televizor, la polul opus situându-se italienii, doar 9% dintre aceştia declarând că vor prefera telecomanda televizoarelor. Şi în cazul germanilor şi al britanicilor, numai 14% au spus că vor sta în fotolii în faţa micilor ecrane.”, se precizează în studiul menționat

Totuși, în ciuda faptului că hotelurile și vilele din staţiuni sunt rezervate la capacitate maximă, perioada din jurul Revelionului nu este chiar una de vacanță în Europa. Doar 6 procente din populația Germaniei are planuri de vacanță sau alte activități, și până și această cifră este mai ridicată decât cea din restul Europei. Doar 4% dintre respondenţii din România au afirmat că vor merge în vacanţă, în timp ce în cazul cehilor, ungurilor şi italienilor intervievaţi pe acest subiect ponderea este de 3%. De remarcat şi numărul ridicat al celor care au declarat că nu au nimic planificat pentru Revelion, în această situaţie fiind 30% dintre britanici, 23% dintre respondenţii turci, 18% dintre germani şi 11% dintre români.

Rezultatele fac parte din studiul “Trăind în Europa”, în cadrul căruia E.ON și Kantar EMNID au chestionat circa 8.000 de oameni din Germania, Marea Britanie, Italia, Republica Cehă, România, Suedia, Turcia și Ungaria în luna decembrie 2016.